mandag 21. desember 2009

Blåkopi

Jeg liker så godt krinkelullkjolen til Janus. Førstedamen har hatt sin siden julen i fjor og den blir kortere og kortere og egentlig finere og finere.

Her har jeg forsøkt meg på en blåkopi. Dette er ulljersey til Skaar tekstil. Utfordringen er å få en fin kant uten at ulljerseyen rakner (*gal*) og her har jeg klart det. Rullefalt nederst (skulle gjerne rullet den enda mer, men da raknet ulljerseyen – neste gang kunne jeg tenke meg å forsøke med fiskesene – det kan kanskje bli bra?). I armhull og i halsåpning har jeg filtsøm. Snittet er i hvert fall perfekt (har lagt krinkelullkjolen og forlenget det bittelitt). Überpraktisk og pent barnehageantrekk!

HHkinoturAH020.jpg picture by VeronalPhoto

HHkinoturAH025.jpg picture by VeronalPhoto 

1 kommentar:

  1. Den var kjempefin! Ulljersey sa du? Må jeg undersøke mer om !

    SvarSlett

Tilbakemeldinger mottas med takk.