søndag 25. oktober 2009

Ulljersey

Fra før er jeg forelsket i Saab tekstil og kvaliteten på ullstoffer derfra. Nå har jeg bestilt en del ullstoffer fra Skaar tekstil og er imponert over kvaliteten. Spesielt over ulljersey. På nettsidene oppgis innhold (100 % ull), tekstiltype (tilvirkningsteknikk) og tetthet (gram/kvm).

Ny Ottobre kom i posten på torsdag og nå har jeg sydd en test av en av modellene i ulljersey. Ulljersey var en drøm å sy i. Siden jeg ville ha ull over hele så har jeg laget kantbånd av samme stoffet. Jeg brukte angitt lengde på kantbåndet, men ser at jeg burde forlenget det litt for det rynker seg litt spesielt på armene. Siden det bare er en testmodell og et typisk barnehageplagg så kan jeg ikke se for meg at jeg orker å fikse det. Det er lettere å notere det bak øret til neste gang. *nemlig*

 1419a976.jpg picture by VeronalPhoto

95c9c858.jpg picture by VeronalPhoto

32109836.jpg picture by VeronalPhoto

Basert på modell 4 i Ottobre 6/2009 i str. 92 – litt for lang i beina.

5 kommentarer:

  1. Åh, den var knalltøff!

    Og hvorfor kommer ikke jeg på å sy i ullstoff i stedet for å sitte her og strikke ulldress til barnehagebruk som sikkert ikke blir ferdig før ullsesongen er over? :mumler:

    SvarSlett
  2. Så mye fint det var her i bloggen din! Synd du måtte redesigne ullboucle-kåpen, den var jo så flott :)

    SvarSlett
  3. Kjempeflott blogg - hit kommer jeg gjerne igjen :-)

    Men et spørsmål - Ulljerseyen ser fanatastisk ut, men er ikke sikker på om jeg fant den igjen på Skar tekstil sine sider - hva heter den - og fargen - du har sydd av på bildet???

    SvarSlett
  4. Takk, takk!

    Marit: Du finner ulljerseyen i nettbutikken til Skaar tekstil (http://www.tekstil.no/shop/).

    SvarSlett
  5. Den ble utrolig flott! Den ser utrolig myk og deilig ut.

    SvarSlett

Tilbakemeldinger mottas med takk.