mandag 24. august 2009

Ullbouclé – kveld 1, 2 og 3

Jeg syr og så glemmer jeg bloggingen. Tsktsk.

Jeg kjøpte ullbouclé på Saab tekstil på lørdag. Ordentlig ullbouclé med 100% ull. Ikke noe syntetisk innblandingstull som ullboucléen til Stoff og stil. Holder formen når man vasker den gjør den også. Denne gangen tenkte jeg at jeg skulle vaske stoffet før sying siden jeg hadde planer om å sy noe Ordentlig. Til meg selv.

Rød ullbouclé, altså.

Som mønster bruker jeg en sommerjakke fra Ottobre design 2/2009:

http://www.ottobredesign.com/lehdet_js/2009_2/sivut/8.jpg

Foreløpig ser det bra ut, men jakken blir muligens i knappeste laget. Jeg er en str. 40 i konfeksjonsstørrelse og syr str. 42 i systørrelse som stemmer etter måletabellen, men ullbouclé er nok i tykkeste laget og sommerjakken er nok i utgangspunktet beregnet på litt lettere antrekk – så det er mulig at jeg kommer til å prøve å få solgt den til et str. 38-individ når jeg er ferdig. Vi får se hvordan den blir.

2 kommentarer:

  1. Det blir spennende! Jeg har litt på følelsen at det blir slik du sier; litt knapt med et "sommerlig mønster" for den type tekstil du har!
    Men - Saab er heaven.....godt jeg ikke bor for nærme den butikken! :)

    SvarSlett
  2. Spennende! Jeg gleder meg til å se det ferdige resultatet.
    Og flaks for deg, så er jeg mer 38/40-ish. :D

    SvarSlett

Tilbakemeldinger mottas med takk.